30 januari 2012

Melodifestivalen Från Växjö På Lördag

Nu är det bara några dagar kvar tills det drar igång igen. Årets bästa händelse, bättre än Julen, Födelsedagen, Påsken, Midsommar, Namnsdagen, Löningen, Nationaldagen mm mm
MELODIFESTIVALEN 2012 drar igång i Växjö på Lördag.
Självklart har jag inte hört någon låt än, men jag hoppas på många bra schlagerlåtar i år. Hoppas att Marie Serneholt & Afro-Dite har bra låtar. Christer Björckman borde skämmas ordentligt som är så desperat efter rubriker i tidningarna att han låter Thorsten Flinck få förstöra en hel låt. Om några veckor är det nästa tomtes tur att förstöra 3 minuter av tävlingen. Man kan ju hoppas att dom drabbas av en mycket svår Vinterkräksjuka inför tävlingen.




Ska bli kul att se hur min skådespelar favorit Helena Bergström ska klara sig som programledare för festivalen. Hon har ju vanan inne från teaterscener mm så det kommer hon nog klara galant. Bara hon får ett bra manus att jobba med.
Ana Gina vet jag nästan ingen ting om, hoppas hon är bra och tar chansen nu när det gäller.
Sarah Dawn Finer har jag inte så mycket till övers för, så hon får verkligen bevisa för mig vad hon går för.
Hoppas dom får ett bra manus utan massa fjanterier, mera allvar och mindre humor i Melodifestivalen, då blir det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar