1 april 2012

Jag Är ARG På......

Första April idag och jag sitter hemma och är arg på ganska mycket, tänk va skönt det skulle vara om allt var som det skulle/borde vara. Då slapp jag vara sur arg & irriterad på så många saker.


Tar lite olika ämnen som jag är arg på just nu, ingen rangordning alls.


com hem
Har varit kund hos com hem i många år. Dom är ett bra företag som försöker sälja på sina kunder fler och fler kanaler mm. Men så fort det blir något problem så skiter dom i sina kunder. Vi har paketet "8 Favoriter" hos com hem, och sedan i Augusti hart hälften av kanalerna strulat så att man inte kan titta på dom. Bilden fryser, ljudet hackar, bilden blir rutig, bilden blir helt svart och när man försöker spela in så blir det bara skit av allt. 
Jag som är en stor TV-nörd som följer massa program & serier blir ju vansinnig när det strular. Vi har bytt antennsladd, testat en annan box, startat om allt, kollat sladdarna, ringt com hem supporten som inte var till någon vidare hjälp. 
Nu i Mars så har ALLA kanaler slutat fungera. Visst är det kul att betala nästan 200:- i månaden i 7 månader utan att kunna titta på TV. Nu ska det äntligen komma en reparatör i veckan från com hem, om han inte löser alla fel så kommer jag bli galen. com hem kan vänta sig att jag hör av mig igen, kan man få någon ersättning tro? Eller är det så att kunder bara ska skänka sina pengar utan att få något??
Det ända som är bra med com hem är deras reklamfilmer med "Judith & Judith".
Så klart är jag ARG.




Stockholms Tunnelbana
En stor undran till SL som sköter Stockholms Tunnelbana, varför kör ni korta tåg på helgerna?? Jag betalar dyrt för mitt SL-kort, 790:- för 30 dagar. Det är nog fler än jag som betalar dyrt för att få åka T-bana i Stockholm. Varför kan ni då inte se till att alla får plats i vagnarna. Försökte åka idag vid 15-tiden från Hornstull, gick inte att komma in i dom proppfulla vagnarna.
Samma sak på vardagskvällarna, då är det ofta knökafullt i tågen.
Man kanske skulle skita i att betala för sig, om alla slutade betala så kanske dom börjar förstå att något är fel, eller??
Så klart är jag ARG.


Melodifestival-DVD'n
Nu har den kommit till butikerna, årets Melodifestival DVD. Men bli inte för glad för det. Visst dom har sänkt priset lite. Men det är bara dom 32 låtarna som är med. Inga mellanakter, omröstningar, programledare, ingen Andra Chansen & ingen Final från Globen.
Om jag bara skulle vilja se typ Charlotte Perellis eller Loreens nummer kan jag kolla på YouTube, där finns allt. Men jag köper ju DVD'n för att jag vill ha allt samlat för varje år. 2010 & 2011 var dom ännu värre, då kom ingen DVD alls. Höj priset lite om det är pengar som fattas. Eller låt ett produktionsbolag ge ut DVD'n som gillar sitt jobb. 
Så klart är jag ARG.


Aprilväder
För 1 vecka sedan var det 16 grader och sol ute. Krokusar, Påskliljor och Tussilago blommar. Våren var här. Men så vaknar man till ett Aprilskämt idag, snöar och blåser och är 0 grader ute. Varför blir man lurad varje år? Jag vill ha sol värme och vår nu. Nu när vi nästan slapp snön i vintras då kan vi få slippa den i April oxå.
Så klart är jag ARG.


TV3
Jag följer många serier på TV3, men det är svårt. Dom har dille på att flytta programmen hela tiden. Byta dagar, byta tider, sluta sända mm. Följde serien Smach på måndagarna, den flyttades helt utan förvarning till söndag em. Real Housewives Of Beverly Hills som sändes på vardagarna hade bara finalprogrammet kvar, nä då slutar dom sända serien. Varför när det bara var 1 program kvar. Har skrivit till TV3 och frågat, men tro inte att dom svarar. Adam Live har dom bytt tid på flera gånger och Project Runway har dom sänt både 1 & 2 avsnitt i veckan, men man vet inte hur vart och när. Snälla TV3 försök ha lite ordning på era programplanerare, dom verkar desperata eller fulla.
Så klart är jag ARG.


SL Access-Kort
Jag köper månadskort eller kvartalskort på SL. Så att man kan åka obegränsat med Buss, Tunnelbana, Djurgårdsfärja, Spårvagn & Tvärbana. Plastkortet som dom bytte till för några årsedan som först kom i 5 färger finns nu bara i 1 färg, Blå. Mitt kort som strular när man ska läsa av i spärren i tex. Tunnelbanan är mycket irriterande. Ibland får man försöka 3-4 gånger innan det fungerar. När korten kom sa dom att man kunde ha det kvar i väskan och hålla den mot avläsaren så skulle det fungera. Mitt kort går ej att läsa av ens om jag har det kvar i avsedd plastficka.
Har försökt byta kort på SL-Center men dom säger att det fungerar bra och att jag ska betala en avgift om jag vill byta kort.
Så klart är jag ARG.


iTunes Store
Jag har fått inse att CD-singeln är död, och om man vill betala för sin musik så är det iTunes Store som man ska handla ifrån. Men det som gör mig lite sur är att det inte finns allt där, det borde ju vara lätt när allt går via internet nu. Jag vet att tex. AQUA släppte sitt album i Danmark för ca 2 år sedan. Men det går inte att få tag i i Sverige. Hur gör man om man vill ha musik som inte går att köpa för att någon har bestämt att det inte ska finnas i Sverige. Om man har tur kan man hitta låten på YouTube eller på Spotify.
Så klart är jag ARG.




Nu hoppas jag att alla som är berörda ska ta åt sig och rätta till sina fel och brister. TACK.

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Tråkigt att läsa att din tv-tjänst från oss inte fungerar tillfredsställande.

    Då du har testat med en annan antennkabel och en annan digitalbox och störningarna är kvar så kvarstår bara ett besök av en tekniker.

    Då jag inte har några kunduppgifter så kan jag inte se om du har fått hjälp med detta. Är det så att du inte har fått hjälp så fyll gärna i formuläret som finns på länken nedan så skall vi ordna så du kommer på rätt köl med din tv-tjänst.

    http://www.comhem.se/socialmedia

    Med vänlig hälsning
    Fredrik Söderlund
    Kundservice

    SvaraRadera
  2. Hej Fredrik Söderlund!
    Tack för ditt svar från com hem. Så bra service som du just har gett mig har jag inte fått tidigare, det uppskattas. Jag tror/hoppas det ska komma en tekniker från er i veckan, trodde han skulle varit här idag men......

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Jag hoppas nu att en tekniker har varit ut och att din tv-tjänst nu fungerar. Skulle så inte vara fallet får du gärna kontakta oss via formuläret jag hänvisade till tidigare.

    Om du försöker kontakta oss genom att skriva en kommentar här så är det inte säkert att vi uppmärksammar den.

    Med vänlig hälsning
    Fredrik Söderlund
    Kundservice

    SvaraRadera
  4. Hej COM HEM FREDRIK!!
    Nu har Digitalboxen varit hos er på lagning, men vi kan fortfarande inte se på TV. Mitt humör börjar ruttna helt.

    I våran port står det en dekal. "Grattis Du Bor I Ett COM HEM Hus" måste vara ett skämt.

    SvaraRadera