3 december 2011

Jag Är En TV Nörd

Jag tittar massor på TV, ja jag gillar att titta på TV och jag skäms inte för det heller. Visst jag jobbar skift men man har ju en inspelningsbar box som går för högvarv. Vissa dagar blir det kanske 4 olika program som ska spelas in.
Här kommer en liten sammanfattning av hur min TV höst kan se ut. (Har säkert glömt något superbra program).

   Project Runway

 

Ett av mina favoritprogram på TV3 är Project Runway som går 5 dagar i veckan i repriser nu. Heidi Klum som är programledare och sitter i juryn är lagom bitchig och rolig, dessutom supersnygg och gravid varannan säsong.
Hoppas en ny säsong kommer snart på Svensk TV, gärna en svensk variant oxå.


Här Är Ditt Kylskåp


Mysiga Anne Lundberg åker runt med kocken Erik Fröderberg till olika kända svenskar i programmet
Här Är Ditt Kylskåp i SVT1. I torsdags var hon i Monaco hos extrem skidåkaren Jon Olsson, snacka om charmig kille med massa pengar. 
Anne & Erik har även varit hos Malena Ernman, Carola, Janne Josefsson, Henrik Lundquist, och i sista programmet ska dom hem till skådisen Yvonne Lombard som bla var bitchen i första "Göta Kanal" filmen.


Allt För Sverige


En båtlast med amerikaner som upptäcker Sverige från Skåne till Lappland i programmet Allt För Sverige  för att hitta sitt ursprung och avlägsna släktingar. Mysigt kul och lärorikt program med Anders Lundin som programledaren i SVT1.


Top Model


Supermodellen Tyra Banks är programledare för USA's Top Model som är inne på säsong nr 16. Visas på TV3, och nästa år kommer den svenska varianten tillbaka med Izabella Scorupco som programledare. 
Ska bli kul att se om Izabella kan komma i närheten av superproffset Tyra Banks.


Sommarpratarna


Lugna trevliga intressanta "vuxen programmet" Sommarpratarna på SVT1 på tisdags kvällarna är ett så trevligt program. Skådisar, författare, tvpersoner, sportare, bloggare, uppfinnare, läkare, modeller, unga gamla och allt där emellan sitter och pratar vid ett fint dukat bord ute vid Nyckelviken i Nacka. Vissa avsnitt är sorgliga andra roliga, gripande, lärorika mm


Pan Am 


Retrosåpan Pan Am på TV3 är en vacker förskönad bild av flygvärdinnans liv på det berömda bolaget Pan Am. En typisk "gay" serie. Man drömmer sig bort till en svunnen tid uppe i det blå.


Halv Åtta Hos Mig


Helge Skoog är den fantastiska rösten i TV4 succén Halv Åtta Hos Mig. Tänk att det är så kul att se okända människor från en stad i Sverige typ Skövde, Ystad eller Östersund laga mat och sätta betyg på maten och värdskapet. Helge är så rolig, jag fnissar hela tiden åt hans torra skämt.


Anno 1790


Svenska "CSI" såpan Anno 1790 på SVT1 är en intressant serie. Man får lära sig hur det var i Stockholm, Gamla Stan år 1790. Polis serie i 1700 tals tappning. Kläder frisyrer inredning hus och vapen är mycket bra och verkighetstroget.


Berg Flyttar In


Snyggingen Carina Berg flyttar in ett dygn hos kändisar i Berg Flyttar In. Hon är en av dom naturligaste man kan se på TV. Synd att TV4 bara visar en ½ timmes program, 45 min vore lagom. Lotta Engberg, Nanne Grönwall Jesper Parnevik & Christina Schollin mfl har fått besök 2011.


Robinson


2011 är Robinson fortfarande på TV. Första dokusåpan startade 1997 på SVT, nu är det TV4 som sänder. Byt ut programledaren Pablo så blir det bra igen.
Jag har sökt Robinson 3 gånger, 2008 kom jag med till intervjuerna. 


Doobidoo


Fredags nöje kl 20.00 är ofta folkliga. Och jag gillar folkligt, Doobidoo med en rad olika kändisar som sjunger gissar skrattar och bjuder på sig själva är trevlig, på bilden är det höjdhopparen Stefan Holm och alpinskidåkaren Pernilla Wiberg som tävlar. Kul med gamla klipp på kända svenskar, och många bortglömda låtar kommer i dager igen.

Bonde Söker Fru


Fröken Sverige 1990 Linda Lindorff "fd Isacsson" är den charmiga programledaren i gummistövlar som hälsar på på gårdarna runt om i Sverige i Bonde Söker Fru. För att reda ut kärleks trassel och vara med när en av deltagarna skickas hem. Det känns ofta som om Bonden väljer fel på slutet, men det är ju svårt att veta som tittare.


Postkodmiljonären


Frågesport program är alltid kul att se, saknar TV4's Jeopardy med Magnus Härenstam. Men Rickard Sjöberg är bra han med i Postkodmiljonären som går på fredagar & lördagarna.


Ensam Mamma söker


Kärleks såpan Ensam Mamma Söker på TV3 är romantisk mysig och ibland lite kudvarning. Många gånger undrar man varför vissa söker till programet, pinsamma tafatta töntar, men det är kanske dom som behöver hjälpen. Sommrigt mysigt är det ändå.


Så Mycket Bättre


Efter super härliga säsongen 2010 av Så Mycket Bättre med Lasse Berghagen, September, Lill-Babs, Petter mfl  Och Septembers megahitt Mikrofonkåt så är det svårt att göra säsong 2. 2011 med Lena Philipsson, Tomas Ledin, E-Type, Eva Dahlgren mfl känns inte lika mysig och hjärtlig men ändå okej. E-type är helt klart bäst och trevligast.


Svenska Hollywood Fruar


Maria Montazami Lena Jolton Päivi Hacker Isabel Adrian Agnes-Nicole Winter och skräcködlan Gunilla Persson är så kul att följa i TV3's Svenska Hollywood Fruar. Mina favoriter är Päivi Hacker Och Maria Montazami som jag har träffat 2 gånger.
Hoppas Päivi är med nästa säsong igen.

Real Housewives Of New Jersey


Snacka om satkärringar, elaka integerande rika bitchiga  italienskor i Real Housewives Of New Jersey som bara bråkar. Underbart kul att se, man fattar inte att det är på riktigt. Kolla nästa säsong så framstår Anna Anka & Gunilla Perssopn som Piff & Puff.

Nyhetsmorgon


Tittar nästan varje dag på TV4's Nyhetsmorgon. Trevligt mysigt att vakna till, dom flästa programledarna är bra, särkillt Jenny Strömstedt, Anders Kraft Kristine Kaspersen och Annika Jankell.
Jesper Börjesson & Tilde de Paula på helgerna är mycket bra dom oxå. 



Nu har ni fått en liten inblick hur min TV vecka ser ut. TV4 är min favoritkanal, trevligt med snygga Hallåor mellan programen & reklamen.
Tittar på massa filmer oxå, men dom får ett eget inlägg någon gång.

TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV TV 

3 kommentarer:

  1. Passar ju bra att skriva om detta idag när Tyra fyller 38. :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Svenska Hollywoodfruar. Ibland kan jag tjata sönder Andreas med allt som hänt i ett avsnitt så sist sa han "tänk om du kunde vara lika engagerad i tex politik el nåt"... Vad menade han med det???

    SvaraRadera
  3. Madde: han vet inte vad som är viktigt i livet ;-)

    SvaraRadera