16 mars 2013

Robin Vann Melodifestivalen 2013


Ja då är det 1 vecka sedan Melodifestivalen 2013 avslutades med finalen
i Friends Arena i Solna.
Robin Stjernberg vann med låten YOU.


Är jag nöjd med resultatet? NEJ klart jag inte är, det var ingen bra låt och jag gillar inte Robins röst.
Han verkar vara en toppenkille med charmigt leende och väldigt ödmjuk.
Men jag vet inte vad det är, men har så svårt för en sådan röst, inte min TE-kopp alls.
Låten känns som en dussinlåt, 3 singeln från någons CD.


Kommer jag heja på Robin i Malmö, Javisst men jag tycker det borde varit en annan vinnare.
Som ni vet så tycker jag att Martin Rolinski skulle ha vunnit med sin härliga 80-tals disco.


Visst är det kul att se att en låt från Andra Chansen kan vinna, men vad säger det om svenska folkets smak? Om den inte duger i deltävlingen, varför är den då helt plötsligt bäst i finalen ???

Alla som röstar i Eurovision finalen som Sverige är direktkvalifiserade till hör jo oftast låten bara 1 gång + några snabbgenomgångar.
Om YOU skulle ha kvalat i en deltävling hade det blivit svårt att få sjunga i finalen.

Tur det är några andra länder som skickar bra låtar, Vitryssland San Marino Finland mfl.

Vad jag tycker om Friends Arena kommer i ett annat blogginlägg, men kan ju hinta om att det inte blir ett bra betyg.

HEJA SVERIGE !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar