30 november 2011

Mysiga Decemberfönster

Imorgon är det 1 December, så mysigt.
Ikväll vid 20 tiden var jag och Stefan ute på en promenad runt Södermalm, bla Hornsgatan, Mariatorget, Södrastations området och vidare ner mot Tanto och Hornstull.
Så fint och mysigt med alla adventsljusstakar, adventsstjärnor i alla fönster och fina ljusslingor på balkongerna.
Många har fina vackra stjärnor, slingor och stakar i fönstren. Sedan finns det en del som nog inte har kollat hur det ser ut utifrån ;-)
Blåa, Gröna, Lila, Gula och blinkande slingor som ser ut som dom har suttit uppe i stormen "Berit".


Så här ser vårat fönster ut inifrån, ny stjärna i silver-svart-grått från "FyndaFynda" på Hornsgatan och en ljusstake från Vellingeblomman i Skåne från 2010.





3 kommentarer:

  1. Troligtvis världens finaste julstjärna!
    Jag älskar när folk julpyntar, hellre för mycket och "fel" än att inte göra det alls! ;)

    SvaraRadera
  2. Världens coolaste granstake snarare, underbar. Jag gillar pynt också. Julen är mysig. Älskar att förmedla all julkärlek till mina godingar till barn.

    SvaraRadera
  3. Julepyntet är det bästa! Gud va jag älskar julen. Man får "go nuts" med pynt en sån här månad!

    SvaraRadera