3 april 2012

Top 42 Listan 52 Dagar Före

När det var 52 dagar kvar till Eurovision Song Contest i Baku Azerbaijan så lyssnade/tittade jag på alla 42 länders bidrag till Eurovision.
Vissa har dåligt ljud eller dåliga live framträdanden eller en del har videos. Så det kommer helt klart att ändra sig innan det är dax i Maj, men så här tycker jag nu.

Såklart gillar jag Sveriges låt med Loreen, den har man ju lyssnat på en del reda.
Andra favoriter är Italien som sjunger en låt på italienska. En låt som inte borde vara i min smak, men jag gillade den direkt.
Frankrike skickar en modern låt som jag hoppas dom sjunger på franska.
Norges låt Stay med Tooji är som en modernare variant på Eric Saades Popular. Den kommer garanterat spelas hela sommaren på alla radiokanaler och klubbar.
Finland sjunger på svenska.
Av årets 42 låtar så är det 10 st som har svensk inblandning.
Ryssland skickar 6 tanter som är mellan 70 & döden typ. Låten börjar som en ryssk folkvisa och går över till umpabumpa teckno, den sitter som klister på hjärnan och den är kul att dansa till.
Andra som jag gillar är Cypern Bulgarien & Vitryssland.
Det finns massor med skit oxå, så när du tittar på min toplista här nedan så var beredd på att få höra många konstiga skitlåtar som inte borde ha sett dagens ljus.
Bla. Montenegro, Österike & Albanien.


Här nedan kommer en länk till min 9.54 min långa toplista, plats 42 till plats 1.


Kommentera gärna. 

Klicka här för  länk.


1 kommentar:

  1. Kolla in min "film" på YouTube nu och säg vad du tycker här.

    SvaraRadera