12 juni 2012

Fotbolls-EM Igång

Ikväll spelade Sverige sin första match i Fotbolls-EM 2012. Ukraina-Sverige. Ukraina spelade överlägset bäst ikväll. Det hela slutade med att dom vann med 2-1. Välförtjänt var det oxå.
Sverige kändes nervösa och helt ofokuserade. 


Sveriges "Bortatröjor" tycker jag var snygga med den gula randen på tvären, känndes lite 60-tal.


Mina favoriter i "BlåGult" är Anders Svensson, Ola Toivonen & Johan Elmander. Jag vet att många (särskillt vissa) inte gillar dom, men jag tycker dom är bra. Anders Svensson borde ha varit med på planen från start med Toivonen Källsdtöm & Elmander.
Zlatan tycker jag är totalt överskattad, alla pratar om att han är så fantastisk. Mär ska han visa det då??? Nä visa honom lite ödmjukhet och lär honom sjunga Nationalsången. Varför ska han vara så divig att han inte kan tänka sig att sjunga "Du Gamla Du Fria" ??
Nu får vi hoppas på lite tur och lite ödmjukhet så kanske vi har en chans mot England på fredag och mot Frankrike nästa vecka.


Jag tror att Holland kommer vinna Guldet och att Portugal & Spanien kommer vara med i topp oxå. Kanske Frankrike oxå.


Heja Sverige Heja Sverige !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar