5 mars 2012

2:A Chansen 2 Dagar Efter

I lördags var det dax för 2:a Chansen i Nyköping. Det var inga superlåtar som tävlade, men jag höll på Timoteij på övre halvan. 
På undre delen stod det mellan Sean Banan eller Lotta Engberg & Christer Sjögren för min del.
Men det gick åt helvete med allt.
Först röstade jag på Timoteij mot Andreas Johnson, det var ända gången det gick vägen för min röstning.
Sedan sket det sig mot Top Cats, trodde verkligen inte att Top Cats skulle klara verken Timoteij eller Dunazty. Men så fel jag fick. Det ända roliga är att Sussie i Lili & Sussie fick en lite revansch för den konstiga förlusten mot Sarah Dawn Finer i 2:a Chansen 2009.

På andra halvan röstade jag på Lotta & Christer mot gräsliga Thorsten Flinck, men helt otroligt så åkte dom ut mot Thorstens tråkiga dynglåt.
Sedan skulle Sean Banan röstas fram mot Youngbloods som inte kunde varken dansa eller sjunga, där gick det vägen. Men sedan var det ju bara att promenera hem segern mot flum Thorsten, trodde jag. Nä helt plötsligt har 2012 blivit ett riktigt skräp år. Eller var alla telefonledningar felkopplade???
Thorsten vinner mot Bananen med sin "söta" Prinsessan Estelle docka i famnen.

Med andra ord fick vi 2 till skit låtar till Globen finalen på lördag. Det är överlägset den sämsta finalen på hela 2000-talet.
Loreen är de enda som kan, måste, bör vinna. Men eftersom hela Svenska folket verkar vara tondöva, korkade, magsjuka, tappat all smak och gett sig fan på att jag ska dö i en hjärtinfarkt pga hur alla röstar i år så lär säkert någon vidrig person som Thorsten Flinck eller terrakotta Ranelid vinna i Globen.


Så om ni vill att jag ska må dålig i minst 1 år framåt, då röstar ni som ni har gjort hittills i år. Vill ni att det ska bli den enda som är värd att vinna då heter låten nr6, Loreen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar