1 mars 2012

Inför Andra Chansen I Nyköping

Dax för uppsamlingshit  Andra Chansen i Nyköping.
Det kan gå hur som helst i dessa dueller.
Får jag välja så vill jag att Timoteij går till finalen. Sedan kan Lotta Engberg & Christer Sjögren få sloss med Sean Banan om den sista platsen i Globen finalen.

DUELL 1: 80-tals pudlarna i Dynazty möter Värmländska Rocka Billy pojkarna i Top Cats. Här kommer Dynazty gå vidare lätt. Dansbands publiken väntar på Lotta & Christer.

DUELL 2: Timoteij flickorna från Skaraslätten ska möta evighetsmaskinen Andreas Johnson, när ska han ge upp? Är så trött på Andreas låt/låtar. Vet inte om det är samma låt han har tävlat med hela tiden. Börjar dom tjata om hans "Stora" hit "Glorius" igen så delitar jag den från min iTunes. Om Svenska folket har lite smak kvar efter allt skit vi har fått höra i år så går Timoteij tjejerna vidare.

DUELL 3: Veteranerna Lotta Engberg & Christer Sjögren ska slå ut flummot Thorsten Flinck. Inga problem alls om vi frågar min kollega Andreas. Jag hoppas verkligen att han har rätt. Går Thorsten vidare så är den här såkallade tävlingen förstörd för gott.

DUELL 4: Sist ut är pojkbandet Youngbloods som ska möta Sean Banan. Barnen ska slåss med småtjejerna om vem dom ska lyckas få vidare till nästa duell. Här hoppas jag på Sean Banan, han har humor och hans barnramsa fastnar i huvudet. Youngblood's sjunger så illa och dansen känns som en skolkabaret. Bananen går vidare här.

Snälla Snälla Snälla.....rösta inte fel igen som verkar vara den stora trenden 2012. Melodifestivalen behöver inte era röster om ni inte har smak.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar