29 februari 2012

Skottdagen & Våren Är Här

Idag är det dagen som inte finns, eller den finns bara vart 4:e år. Undrar hur många flickor som har friat idag och hur många av dom fick ett JA ?


Tycker att det är lite konstigt med den här dagen, hur kan man lägga till en dag såhär mitt i, varför har inte December 32 dagar, eller att Januari börjar med dag 0. Men tydligen blir det rätt helt tidsmässigt när åren räknas ihop. 


Idag var jag på promenad i Gamla Stan i det härliga vårvädret. Strålande sol, blå himmel, vindstilla och +14 grader. Kan inte bli skönare den 29 Februari.

Lämnade en present till Kronprinsessan Victoria & Prins Daniel på Stockholms Slott. Ett fint häftigt "Födelsecertifikat" av Prinsessan Estelle från 
Made by Adolfsson . Tycker verkligen att ni ska gå in på hemsidan och beställa era egna på era barn, dig själv, kompisars barn eller någon annan som är värd en fin tavla.

Sedan blev det att sitta i Kungsan och läsa min spännande bok, Viveca Sten's I Natt Är Du Död som jag verkligen kan rekommendera. det är hennes 4e bok om Sandhamns morden.
Latten köpte jag i kaffevagnen Kafkaf framför PK-huset på Hamngatan. Mycket gott kaffe och supertrevlig personal. Jag dricker oftast latte med sugrör, men dom var slut idag. Satt nog i 2 timmar och läste och kollade på alla soldyrkande Stockholmare.
Jag blir så glad när solen värmer igen. Snart har alla uteserveringar öppnat igen, så härligt.


Mera vårraporter kommer att komma här på bloggen framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar