26 februari 2012

Dagen Efter Melodifestivalen I Malmö.....

Tack Christer Björkman för ett bra jobb, nä jag bara skojade.

Nu har vi fått årets 32 låtar, det är verkligen ingen rolig historia. Besvikelse är det ord som passar bäst idag dagen efter.
Den här dagen brukar börja med att jag springer ut och köper årets Melodifestival CD och toklyssnar på låtarna. men i år har jag inte köpt CD'n. Jag ska göra det, men jag beställer den på CDON framöver. Har ingen lust att lyssna på någon av årets låtar just nu.


Men okej, lite omdömen om 4e deltävlingen i Malmö då.

Lisa Miskovsky & Danny van deltävlingen. Lisas låt tycker jag är ganska skön, härlig radiolåt som har en känsla av Maggie Reilly från 90-talet. Gillade tjejerna bakom med  vita påslakan på sig. Fick en flashback  från Kanarieöarna förra våren när vi såg en show varje kväll med en transa som hade likadana kläder fast gröna.

Danny's låt känns som industripop, ingen känsla inget som sticker ut och inget man minns. Numret var lite fint, lite lagom kul, men tror inte det funkar i ESC. Det balanserar på gränsen mellan häftigt & töntigt. Dessutom sjöng Danny så fruktansvärt illa i Malmö.

Jag röstade 12 gånger på Charlotte Perrelli, men det verkar inte ha hjälpt. Min kompis Jens röstade 15 gånger och jag vet flera som röstade på henne, men tydligen var det ingen annan som fattade att det var den bästa låten. Jag ser fram emot Charlottes CD som kommer snart.

Hanna Lindblad låten gillade jag oxå, glad dagis pop som funkar bra för farbror Fredrik. Kul att hon hade färg på sig oxå. Det är så trist med alla som kör på Svart eller vitt. Mera färg, det är ju underhållning.

Lotta Engberg & Christer Sjögren skötte sig helt ok, lite halvdammig låt som hade varit mycket bättre på Svenska. Lottas klänning var inte snygg alls. Hon har ju oftast mycket snyggare hår & kläder när hon är programledare för "Lotta På Liseberg". Kul ändå att en sådan vuxen låt tog sig vidare till 2:a Chansen i Nyköping nästa helg.

Dynazty var ok men synd att dom inte hade en refräng på låten. Axel Algmark var inte min kopp av te. OPA! var slöseri med tid och plats i Melodifestivalen.

Som vanligt så är mellanakten med dom 3 bra programledarna bäst, låten "Helena Är Tillbaka" gillade jag såklart.
Och Helena Bergströms "gubbar" som hon gör mellan låtarna är suveräna, mera sånna tack.

Ja nu får man börja längta efter Eurovision Song Contest i Maj. Norge har en bra pop/danslåt som mycket väl kann vinna hela skiten i år.

La Det Swinge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar