24 februari 2012

Prinsessan Estelle

Estelle Silvia Ewa Mary


Sveriges tronarvinge Prinsessan Estelle Hertiginnan av Östergötland är född.
23 Februari 2012 kl. 04:26 födde Kronprinsessan Victoria & Prins Daniel sin förstfödda.
51 cm lång och vägde 3280gr stor var hon vid födseln denna torstagmorgon på Karolinska Sjukhuset.
Dagen bjöd på tidigt vårväder, strålande sol och +5 grader men lite blåsigt.


År 2011 var Estelle inte med på topp 100 på dom vanligaste namnen som man döptes till. Men jag gissar att när listan sammanställs vid årets slut så har Estelle tagit en topplacering.


Estelle: Känns som ett fint ganska modernt namn. Den ända Estelle jag känner till innan Prinsessan fick sitt namn är Estelle Millburn som jag tror släppte någon singel på 90-talet och var modell, kan ha varit programledare på ZTV oxå.
Estelle's namn passar bra på löpsedlar mm så tidningarna är nog glada.

Silvia: Drottningens namn känns som om det bara är hon som heter det. Säger man Silvia så är det bara en man menar.

Ewa: låter verkligen som ett typiskt svenskt namn på någon som bor i en småstad. Kul att dom tog Farmors namn, så dom får känna sig delaktiga i sitt barnbarn.

Mary: låter Engelskt, jag tänker på Danska & Engelska prinsessorna som nyligen blivit ingifta i kungliga familjerna. Mary låter lite som ett namn ur en  Disney film.
Prinsessan Estelle blev Hertiginna av Östergötland, jag hoppades på Gotland.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar