3 februari 2012

Melodifestivalen Växjö Första Recension

Melodifestivalen från Växjö har startat sina första repetitioner. Efter 1 minuts lyssnande på varje låt i första deltävlingen tycker jag såhär.

Sean Banan - Sean Den Förste Banan
¤ ¤
Sean "sjunger" en barnlåt, känns lite Aladdins lampa. Efter 1 minut är jag inte övertygad
men barnen kommer nog älska det här Sverige färgade numret.
Går kanske till Globen.


Abalone Dots - På Väg
¤ ¤
Stäm sång av Ainbusk Singers fast inte lika innerligt som fröknarna från Gotland.
Har ingen chans till att gå vidare.



The Moniker - I Want To Be Chris Isaak .... 
¤ ¤
Låter som Thomas Di Leva fast långsam soft och trist, och helt färglöst. Hoppas den är lika tråkig som den känns så vi slipper den i Globen.
Har han tur blir det 2:a chansen.


Afro-Dite - The Boy Cant Dance
¤ ¤ ¤
Kayo och dom andra Disco tanterna kör på som om det var 2002 igen. Man blir glad och det svänger, men dom borde ha öst på med bas, trummor och mera nattklubbs ljud.
Blir 2:a chansen, sedan stopp.


Dead By April - Mystery
¤ ¤
Oj oj oj Marlyn Manson i Melodifestivalen i Växjö, det trodde man inte. Nä så kul är det inte heller. Låten känns ganska bra, typisk radio rock på P3, men sedan kommer något avgrundsvrål och förstör låten. Synd kunde ha varit helt ok, men låten är förstörd. Det bästa med det här är namnet, jag är ju född i April.
Med mycket tur blir det 2:a chansen.


Marie Serneholt - Salt & Pepper
¤ ¤ ¤ +

Glad 60-tals pop med söta Marie, det svänger för fullt, flickigt, tralligt, Carola-fläkten är på och det låter som min Eurovision favorit från 2009 "Miss Kiss Kiss Bang med Alex Swings & Oscar Sings!" men det är för tamt, mera bas mera trummor så blir det en 4:a.
Kan nog bli final i Globen


Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - 
Jag Reser Mig Igen
¤

Rikard Woolf får tydligen vara med i år med ett sömnpiller till låt. Hur kan Christer Björckman förstöra en hel låt med en sådan här värdelös "artist" ? Skräp Skräp Skräp....
Går den här till Globen så döööör jag.


Loreen - Euphoria
¤ ¤ ¤

Skönt men flummigt, känns verkligen Östeuropa om den här låten. Visst Loreen sjunger bra, men tror inte "vanligt" folk röstar på den, hon känns alldeles för wacko för att "mamma" ska rösta.
Blir 2:chansen



Nu har jag bara hört ca 1 minut av låtarna från ett rep från Växjö. Flera låtar kommer växa, andra kommer sjunka som Titanic. Ska bli kul att se färdiga nummer med kläder, ljud, ljus, dans, musik, sång och allt annat som ska funka.
Ingen Vinnare den här veckan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar