8 februari 2012

Fredrik Reinfeldt Måste Bort

Nu har den så kallade Statsministern Fredrik Reinfeldt "Skitit i det blå skåpet" en gång för mycket.
Bara att ens föreslå att man "ska" jobba tills man fyller 75 år är ett stort skämt. Fick jag välja skulle jag gärna gå i pension när jag var typ 58 år. Man ska väl ha någon ork kvar till livet när man har slitit klart ???
Han gör mig så jävla förbannad, det är tur att jag inte har träffat på honom idag, då hade jag sagt vad jag tycker om honom.
Fredrik Reinfeldt tycker att man kan be sin arbetsgivare om lättare uppgifter när man börjar bli gammal, som tex. att jobba administrativt eller stödja andra. Vilket företag vill och kan betala lön till alla äldre som inte klarar sina vanliga arbetsuppgifter. Och vad ska då den ordinarie administrativa personalen ta vägen ?? Ska dom bli arbetslösa då ??

Är det inte bättre att unga & medelålders får jobb ??

Visst vi blir äldre och friskare och kommer kosta mera längre tid, men det finns massa olika alternativ till hur man kan få Sverige att ha råd med gammlingar som njuter av sitt liv. Kanske börja med att kolla hur hutlöst mycket alla politiker tjänar. Visst dom har säkert ett tungt och slitsamt jobb ibland, men vilka har inte det ??
Poliser, sjuksköterskor, tågvärdar, lärare, städare, servitriser, busschaufförer, byggjobbare & brandmän mfl.

Så snälla tänk om NU. Du förstör för alla.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar